Airbag per a motoristes

dimarts, 6 de novembre del 2007

Una de les altres moltes aficions que tinc i que encara no havia presentat en el meu blog, són les motos. Mirant el resum de la cursa del mundial de motociclisme d'aquest cap de setmana a València, vaig veure un pilot de 125cc al que quan va caure, se li va disparar un airbag que li protegia el coll i les espatlles.
Buscant informació per internet he trobat una mica de tot, m'he trobat un article en un blog que m'ha fet molta gràcia perquè es deia que hi ha un cable lligat a la moto (tipus moto d'aigua) i quan caus es dispara l'airbag. M'he fet un fart de riure imaginant en una sortideta amb colla d'aquelles del dissabte al matí, arribar al bar/restaurant on esmorzem la butifarra amb pa amb tomàquet o mongetes de rigor (excusa perfecte per sortir amb moto), i aparcar tranquilament la moto, no pensar que has de deslligar el cable de l'airbag, baixar de la moto i a la que fas una passa... PATAM !!! airbag al canto ! Ja veia la cara de tonto que se li quedaria a qualsevol que li passi això mentre hi ha 20 persones miran-te, je, je,...
Total que després he trobat que aquest mono l'està provant la casa Dainese i navegant per la seva web m'he trobat amb un apartat dedicat al D-AIR Racing, que es veu que té una pila de sensors que detecten de tot i saben quan s'ha de disparar l'airbag, que s'infla en 40 milisegons. En aquest enllaç podeu veure més informació d'aquest producte amb imatges i un vídeo en el que es veu molt clar que s'infla abans que el cap toqui a terra.
Tot i sembla un molt bon invent, he de dir que sembla un molt bon producte per córrer en circuits, però lamentablement, no veig que ens serveixi de gaire als que fem sortidetes per carreteres de curves encara que no correm gaire. Si caus i et vas arrossegant cap a una tanca/guillotina assassina de les que tenim per totes les carreteres...
Ara, que si l'invent pot salvar ni que sigui una vida, doncs benvingut sigui.